Thursday 20 October 2011

pEmERINtah GAZA dianIAyA..!

selepas HAMAS ( HARAKATUL MUQAWWAMAH AL-ISLAMIYYAH) memenangi pilihan raya legislatif pertama di palestin secara sah dan bebas pada tahun 2006 dengan majoriti besar , ISRAEL LAKNATULLAH menggunakan kuartet asia barat yang dianggotai amerika syarikat, russia, kesatuan eropah dan pbb telah memberi kata 2 kepada pentadbiran HAMAS iaitu iktiraf ISRAEL SERTA HENTIKAN PENENTANGAN DAN TERIMA SEMUA PENJANJIAN DAMAI YANG DIPERSETUJUI DENGAN PERTUBUHAN PEMBEBASAN PALESTIN (PLO). 

HAMAS menolaknya kerana sudah masak dengan penipuan ISRAEL. sudah berpuluh-puluh kali ISRAEL menggagalkan perjanjian damai. mereka sememangnya BANGSA YANG TIDAK AKAN BERDAMAI DENGAN ORANG LAIN. 

Oleh sebab cintakan perpaduan, HAMAS mengajak semua parti termasuk FATAH untuk membentuk kerajaan campuran NAMUN DIGAGALKAN ISRAEL. 

Amerika jelas mengkhianati prinsip demokrasi apabila memaksa rakyat PALESTIN memilih pemimpin boneka mereka, apabila rakyat menyerlahkan taring dan kuasa memilih pemimpin berdasarkan manifesto dan rekod cemerlang , AMERIKA menghukum dengan melakukan sekatan ekonomi,

padahal,, bekas Presiden Amerika, jimmy carter mengesahkan sendiri ketelusan pilihan raya di PALESTIN.....!



 

No comments:

Post a Comment